Medical taping

Medical Taping Concept wat is dat?

mediacal taping 1

Deze tape is bekend uit de topsport. Door gebruik te maken van verschillende tape technieken, kunnen diverse effecten bereikt worden.

Het toepassingengebied is breed en divers:

• Nabehandeling van blessures
  • Reduceren van ontstekingen of vochtophopingen (oedeem, maar ook blauwe plekken en bloeduitstortingen)
  • Houdingscorrecties.
  • Pijndemping
  • Ondersteuning van gewrichts bewegingen
  • Vergroting van algehele stabiliteit
  • Behandeling van klachten door overbelasting (zoals RSI en tennis- of golfelleboog).
  • Vermindering van hoofd- en menstruatiepijn, hooikoorts en migraine door middel van neuroreflectoire beïnvloeding

De liftende werking van de CureTape geeft een onmiddellijke drukvermindering, waardoor de bloedcirculatie en de lymfeafvoer weer worden hersteld. De druk op de pijnreceptoren neemt af, de ervaren pijn vermindert onmiddellijk. Automatisch maakt dat een meer beweging mogelijk.

In het Medical Taping Concept maakt de elasticiteit van CureTape het mogelijk dat weefsels worden ondersteund in hun functie, terwijl de bewegingsvrijheid behouden blijft. Dit is bij het witte sport tape niet zo.

CureTape ondersteunt precies dat, wat het lichaam onder optimale omstandigheden zelf zou doen.

Omdat de tape in aanschaf nogal kostbaar is moeten wij het gebruik hiervan apart bij u in rekening brengen.

Ons beleid is als volgt:

• De eerste keer dat wij de tape bij u gebruiken is kosteloos zodat we kunnen zien hoe het resultaat is bij uw klacht.
  • Wanneer u verder wordt behandeld met de tape kunt u dit via de praktijk aanschaffen voor 12,50 per rol deze wordt dan uw eigendom.