Medical tape

Medical Taping Concept wat is dat?

mediacal taping 1

De tape

Deze tape is bekend uit de topsport. Door gebruik te maken van verschillende tape technieken, kunnen diverse effecten bereikt worden. Wij zijn super tevreden over het effect dat we kunnen bereiken met de tape. Door de ondersteuning van het weefsel werkt de behandeling vaak veel langer door en kan het lichaam sneller herstellen. Ook de pijn dempende werking bij kneuzingen en bloed uitstortingen is spectaculair. Je voelt meteen dat de tape werkt.

Een van de dankbaarste toepassingen is de misselijkheids-tape deze werkt super tegen misselijkheid bij chemokuren, zwangerschap en wagenziekte.

De toepassing

Het toepassingengebied is breed en divers:

• Nabehandeling van blessures
  • Reduceren van ontstekingen of vochtophopingen (oedeem, maar ook blauwe plekken en bloeduitstortingen)
  • Houdingscorrecties.
  • Pijndemping
  • Ondersteuning van gewrichts bewegingen
  • Vergroting van algehele stabiliteit
  • Behandeling van klachten door overbelasting (zoals RSI en tennis- of golfelleboog).
  • Vermindering van hoofd- en menstruatiepijn, hooikoorts en migraine door middel van neuroreflectoire beïnvloeding

De werking

De liftende werking van de tape geeft een onmiddellijke drukvermindering, waardoor de bloedcirculatie en de lymfeafvoer weer worden hersteld. De druk op de pijnreceptoren neemt af, de ervaren pijn vermindert onmiddellijk. Automatisch maakt dat een meer beweging mogelijk.

In het Medical Taping Concept maakt de elasticiteit van CureTape het mogelijk dat weefsels worden ondersteund in hun functie, terwijl de bewegingsvrijheid behouden blijft. Dit is bij het witte sport tape niet zo.

CureTape ondersteunt precies dat, wat het lichaam onder optimale omstandigheden zelf zou doen.

Omdat de tape in aanschaf nogal kostbaar is moeten wij het gebruik hiervan apart bij u in rekening brengen.

Ons beleid is als volgt:

• De eerste keer dat wij de tape bij u gebruiken is kosteloos zodat we kunnen zien hoe het resultaat is bij uw klacht.
  • Wanneer u verder wordt behandeld met de tape kunt u dit via de praktijk aanschaffen voor 12,50 per rol deze wordt dan uw eigendom. Wij werken met 2 verschillende merken Pino tape en Cure tape. Deze zijn in het gebruik zeer huidvriendelijke en effectief.