Effectieve behandeling van bekkenpijn.

Tijdens de zwangerschap krijgt 70% van de vrouwen bekkenpijn.  De hormonale veranderingen in de zwangerschap hebben invloed op het bindweefsel in het lichaam.Hierdoor worden de banden die het bekken stevigheid geven ook losser.

De pijn kan je voelen aan de achterkant van het bekken, het stuitje in de billen , de lies of schaamstreek en kan uitstralen naar de bovenbenen.

Met de behandeling volgens de methode van Cecile Rost zijn deze klachten effectief aan te pakken.  Met Gemiddeld 4-6 behandelingen kunnen de klachten verminderen zodat je kan blijven functioneren.

Caroline en Dianne zijn op dit moment met de opleiding bezig.

Als de pijnklachten je leven ernstig beivloeden, denk aan lastig kunnen lopen, langer staan, zitten en verandering van houding. Dan is het verstandig hier wat aan te doen zodat je tijdens en na je zwangerschap optimaal kan blijven funcioneren.

Lage rugklachten

Op maandag 26 januari  20:00 u – 21:00 u. is er weer een inloopspreekuur met als    thema:

Lage rugklachten.

Lage rugpijn is een veel voorkomend en vaak pijnlijk fenomeen: 8 op de 10 volwassenen krijgt er ooit mee te maken. Overbelasting is de meest waarschijnlijke oorzaak. Je kan zelf veel doen om lage rugpijn te voorkomen en het herstel te bevorderen.

Tijdens deze avond geven wij voorlichting over oorzaken en krijg je tips om de rug goed te belasten. Ook leer je een aantal actieve oefeningen om beginnende rugpijn te verminderen of te voorkomen dat er rugpijn optreedt.
Natuurlijk is er ruimte voor jou vragen en mogelijkheid tot kort onderzoek van de rug.
Om een indruk te krijgen van hoeveel mensen we kunnen verwachten is het fijn als je je aanmeld via de site.