Nieuwe App voor zwangeren

Rost moves mama's

Nieuwe App voor zwangeren en mensen met bekken- en lagerugklachten. In deze gratis app duidelijke do’s en don’ts voor de rug in alle mogelijke situaties, schoonmaken, autorijden, slapen en hangen op de bank. Met het downloaden van deze gratis app ( Android en Apple versie) helpen we patiënten beter bewegen en kunnen er fondsen geworven worden voor meer onderzoek naar therapie bij Bekkenpijn

Dus downloaden en doe er je voordeel mee Rost Moves Mamas.

Vrouwen meer tevreden dan mannen over therapeut 8,9

Mannen negatiever over fysiotherapeut dan vrouwen

Een vijfde beveelt fysiotherapeut aan bij vrienden en familie.

Deventer, 6 augustus 2015-

Mannelijke patiënten zijn minder positief over hun fysiotherapeut dan vrouwelijke patiënten. Dit blijkt uit een analyse van Qualizorg op basis van de patiëntbeleving van meer dan 39.900 patiënten. Waar onder het vrouwelijk geslacht bijna een kwart de fysiotherapeut bij anderen zou aanraden, is dat onder mannen slechts een vijfde. Voor de analyse van Qualizorg is de patiëntbeleving bij fysiotherapeuten onder de loep genomen. Er werd onder meer gevraagd naar de duur van de behandeling, het aantal sessies en het resultaat na afloop. Uit de analyse blijkt dat mannelijke patiënten minder positief zijn dan vrouwelijke, maar dat patiënten over het algemeen een heel positief beeld hebben van hun behandelend fysiotherapeut. Zo krijgt de fysiotherapeut gemiddeld een 8,9 als rapportcijfer. Rutger van Zuidam, directeur bij Qualizorg: “Dit is voor de fysiotherapeuten natuurlijk iets om op trots op te zijn. Wij zijn blij dat wij dankzij onze vragenlijsten de ervaring van hun patiënten aan de behandelaars kunnen terugkoppelen.” Sterke verbanden De analyse maakt verder inzichtelijk welke onderdelen bijdragen aan een positieve beoordeling van de fysiotherapeut. De totale tijd die een fysiotherapeut aan een patiënt besteedt, heeft veel invloed op de patiëntbeleving. Wanneer de fysiotherapeut slecht werd beoordeeld, met een 6 of lager, vond de patiënt dat er lang niet altijd voldoende tijd aan hem werd besteed. Van Zuidam: “Dit verband tussen duur van de behandeling en de patiëntbeleving is natuurlijk heel belangrijk om te weten. Hiermee wordt het voor fysiotherapeuten inzichtelijk aan welke knoppen ze moeten draaien om de kwaliteit van hun behandeling zo optimaal mogelijk te maken voor de patiënt.”

Hooikoorts klachten behandeld met Medical Tape

Hooikoorts - Medical Taping 3Hooikoorts klachten? Medical Taping biedt oplossing voor hooikoortsklachten
Ongeveer 20% van de mensen heeft last van hooikoortsklachten. Deze klachten beginnen vaak in de lente door het stuifmeel van bomen, grassen en planten. Het menselijk lichaam vormt automatisch antistoffen tegen stuifmeel maar bij iemand die last heeft van hooikoorts reageert het lichaam dan heel heftig. Het afweermechanisme reageert sterk waardoor de slijmvliezen veel meer slijm gaan produceren en dat geeft vervolgens een reeks van klachten zoals een loopneus, niesen, verstopte neus, branderige ogen of traanogen. Zelfs koortsklachten en moe voelen zijn vaak gehoorde problemen. Het komt soms voor dat mensen het hele jaar door last hebben van hooikoorts.
Binnen het Medical Taping Concept is een tapetoepassing bekend die de hooikoortsklachten sterk kan verminderen of zelfs dat iemand klachtenvrij het seizoen kan doorkomen. De resultaten zijn spectaculair en het is een gemiste kans om deze tapemethode niet toe te passen bij iemand met hooikoorts.

Hoe kan Medical Taping bij hooikoorts werken?
Net zoals via een bindweefselmassage invloed kan worden uitgeoefend op segmentale relaties binnen het lichaam heeft een behandeling met CureTape® ook effect op de segmentale structuren met als voordeel dat tapen een 24- uurs behandelmethode is.
De behandelmethode voor tapen bij C.O.P.D. patiënten en bij hooikoortspatiënten komen met elkaar overeen, omdat beide keren de uitwerking van de tape via de segmentale relatie van de huid waarover de tape wordt aangelegd, met de pleurae, bronchiën en longen verloopt.
Na één keer tapen is er sprake van een nawerking gedurende een kortere of langere periode (meerdere weken). Bij chronische klachten kan de tape opnieuw gezet worden.
C.O.P.D. patiënten geven aan dat ze over meer longinhoud beschikken en dat ze minder medicijnen gebruiken.

Nieuwe medewerker

Mirjam

Mirjam Schuring

Erik van den Akekr 2

Erik van den Akker

Per 1 maart is Erik van de Akker ons team komen versterken. Hij komt in de plaats van Mirjam Schuring die onze praktijk heeft verlaten . Erik is bijna afgestudeerd als Manueel therapeut bij (van der Bijl). Manuele therapie volgens van de Bijl kenmerkt zich door milde maar zeer effectieve technieken. u wordt eerst uitgebreid onderzocht om vast te stellen welke voorkeursrotaties ( draai richtingen) er bij u horen. Daarna weet Erik waar hij het meeste effect heeft met zijn technieken. Erik werkt op Maaandag tot 21:00u, woensdag en vrijdag.

Effectieve behandeling van bekkenpijn.

Tijdens de zwangerschap krijgt 70% van de vrouwen bekkenpijn.  De hormonale veranderingen in de zwangerschap hebben invloed op het bindweefsel in het lichaam.Hierdoor worden de banden die het bekken stevigheid geven ook losser.

De pijn kan je voelen aan de achterkant van het bekken, het stuitje in de billen , de lies of schaamstreek en kan uitstralen naar de bovenbenen.

Met de behandeling volgens de methode van Cecile Rost zijn deze klachten effectief aan te pakken.  Met Gemiddeld 4-6 behandelingen kunnen de klachten verminderen zodat je kan blijven functioneren.

Caroline en Dianne zijn op dit moment met de opleiding bezig.

Als de pijnklachten je leven ernstig beivloeden, denk aan lastig kunnen lopen, langer staan, zitten en verandering van houding. Dan is het verstandig hier wat aan te doen zodat je tijdens en na je zwangerschap optimaal kan blijven funcioneren.

Lage rugklachten

Op maandag 26 januari  20:00 u – 21:00 u. is er weer een inloopspreekuur met als    thema:

Lage rugklachten.

Lage rugpijn is een veel voorkomend en vaak pijnlijk fenomeen: 8 op de 10 volwassenen krijgt er ooit mee te maken. Overbelasting is de meest waarschijnlijke oorzaak. Je kan zelf veel doen om lage rugpijn te voorkomen en het herstel te bevorderen.

Tijdens deze avond geven wij voorlichting over oorzaken en krijg je tips om de rug goed te belasten. Ook leer je een aantal actieve oefeningen om beginnende rugpijn te verminderen of te voorkomen dat er rugpijn optreedt.
Natuurlijk is er ruimte voor jou vragen en mogelijkheid tot kort onderzoek van de rug.
Om een indruk te krijgen van hoeveel mensen we kunnen verwachten is het fijn als je je aanmeld via de site.